Søg efter produkter

close

Organizing

Følg Organized-metoden til at declutter arbejdsstationen

Er du i gang med at lede efter opbevaring til skrivebord, fordi det gerne skulle fikse bunkerne af papir og de mange løse kuglepenne? Vil du gerne have en mere organiseret og ryddeligt arbejdsstation, så læs hvordan du gør det i dette indlæg.

Opbevaring til skrivebord er nødvendigt for at kunne skabe de bedste rammer for fokus, effektivitet og ro til arbejdet. Det kan være fristende blot at købe et stort skrivebord med indbygget opbevaring, en masse kasser eller lignende, hvis du føler, at du drukner i dokumenter og skriveredskaber, når du arbejder.  Opbevaring er dog ikke bare en magisk løsning, der ordner organiseringen for dig. Heldigvis kan organisering være både nemt, sjovt og hyggeligt … især hvis det er sammen med Team Organized ⭐️ 

Hvis du gerne vil optimere pladsen på skrivebordet og have en mere behagelig arbejdsdag, så følg disse nemme trin fra Organized-metoden – så kommer skrivebordet til at skinne på nul komma fem.

Inden du køber opbevaring til skrivebord

Det er som sagt fristende at købe et quickfix på nettet i håbet om, at det vil løse alle udfordringerne på arbejdsstationen. Som sagt er opbevaring dog ikke en magisk løsning, der blot ordner det hele for dig (desværre 😜). At finde den rette opbevaring til skrivebord, skuffe og hylde er dog smart at vente med, indtil man har fået ryddet ud og ryddet op i sine ting. Det gør man bedst ved en god omgang decluttering.

Hvad er decluttering?

Måske kender du allerede til decluttering fra vores blog og sociale medier. Det er et engelsk udtryk som ofte bliver oversat som “oprydning”. Det er dog ikke bare den gængse sæt-tingene-på-plads-omgang. Decluttering handler i højere grad om, at gennemgå alle sine ting og rydde ud nærmere end bare at rydde op.

Decluttering er en vigtig del af organisering og et elementært trin i Organized-metoden. Før man kan finde den rette opbevaring til skrivebord, så er det nemlig smart (læs: rimelig vigtigt 🙈) at vide, hvad man skal opbevare. Det ved man jo ikke, før man har ryddet ud i sine ting.

Hvorfor skal man declutter sin arbejdsstation?

Uanset om du sidder på kontoret, arbejder hjemmefra eller noget helt tredje, så er arbejdsstationen en stor del af arbejdsoplevelsen. Decluttering er vigtig, fordi vi mennesker har det med at gemme ting, der faktisk ikke er nødvendige. Det kender de fleste, og nogle har måske endda noter gemt fra deres skoletid – hæfter som de ikke har kigget i siden.  Det er selvfølgelig okay at gemme et par gode minder på skrivebordet, men det er blot vigtigt, at der også er plads til nutiden og fremtiden og ikke kun fortiden. Minder og ting med affektionsværdi kan være en hyggelig del af et skrivebord – sørg dog blot for, at at der er plads til arbejdet, inden du medbringer hele familiealbummet 👨‍👩‍👧‍👦

Papir og dokumenter kan på samme måde som minder (memorabilia) ophobe sig, og i bunkerne er de svære at få øje på og få smidt ud som tiden går. Derfor er det vigtig at få decluttered arbejdsstationen – der kan nemlig gemme sig en stor mængde dokumenter, der ikke længere har et formål.

En rodet arbejdsstation kan desuden give rod i hovedet, og det hjælper ikke ligefrem produktiviteten. Der er en lang række fordele ved at declutter sin arbejdsstation – læs hvordan Team Organized holder orden på arbejdspladsen.

Vælg den rette opbevaring til skrivebord, der passer til dine ting

Når du har gennemgået alle dine ting, smidt det ud, der ikke længere bruges og inddelt resten i kategorier, så er det tid til at finde opbevaringen. Der findes et hav af gode idéer, når man søger på nettet. Opbevaring er dog blot et af flere trin i organisering, og derfor kan man blive slemt skuffet, hvis opbevaringen ikke bare på magisk vis løser papirbunkerne – og det gør den altså ikke. Inden du vælger opbevaring så tag alt frem, declutter, kategoriser og find og mål de pladser, som du skal bruge opbevaring til. Det vil eksempelvis sige: Mål reolen, skuffen og hylden og se så Organizeds store katalog af opbevaring.

Når du har fundet den rette opbevaring, så kan du snildt give alle tingene et “hjem”, så de er nemme at finde og lægge tilbage på plads igen efter brug. Herunder kan du se en samling af vores yndlingsprodukter, der vil være et perfekt hjem til dine kontorartikler, dokumenter og så videre 🏠,

Shop the look

Find inspiration i Marie-serien

Shop the look

Det oplagte valg til skuffen

Følg disse simple trin til decluttering og organisering af arbejdsstationen

1

Ryd ud

Tag alt ud, så du kan se det. Når du tager alt ud, så er du sikker på, at det ikke bare bliver en overfladisk oprydning, men at du faktisk får organiseret arbejdsstationen.

2

Declutter

Gennemgå alle tingene med det formål at få ryddet ud. Har du svært ved at få ryddet ud og declutter? Så brug disse to retningslinjer: Bruger jeg det? Har jeg brug for det?

3

Kategoriser

Inddel alle ting i kategorier og underkategorier. Jo flere meningsfulde underkategorier du laver, des nemmere bliver det, at finde det du skal bruge.

4

Opbevar

Nu er du klar til at finde opbevaring til skrivebord, skabe, hylder med videre.

Velkommen til Organized

Er det første gang, du besøger Organized?

Dejligt at møde dig!

Hos Organized er vi et team af ildsjæle, der udgør Danmarks førende organiseringsvirksomhed. Vi er ikke bare oprydningskonsulenter, men eksperter inden for organisering. I vores webshop finder du et stort udvalg af opbevaring til skrivebord, kontorskabe, kontorhylder men også resten af hjemmet. Alle vores produkter er udvalgt og godkendt af organiseringseksperter.

Gå til shoppen