Søg efter produkter

close

How to

Optimér din krea opbevaring med Organized-metoden

Det er skønt at have en kreativ hobby, hvor man bare kan lade tiden flyve og tankerne vandre. Hvad enten dine små poder er til papirklip, syning eller maling, så er det vigtigt at have styr på opbevaringen af krea-tingene. Der er ikke meget sjovt i at skulle rydde op i eller lede efter materialerne, før man overhovedet kan komme i gang! Vi har samlet nogle  gode tips til at få det meste ud af din krea-opbevaring! 🖌🎨

Brug vores tips til at optimere dine børns krea opbevaring og få endnu flere hyggelige stunder. Vores tips er baseret på Organized-metoden – som du faktisk kan bruge til alle dine organiseringsprojekter.

Trin 1: Find alle dine krea ting frem og sorter dem 🪄

Mange af os har en tendens til at beholde ting lidt længere, end vi egentlig burde. Det opdager vi ofte først, når vi så virkelig går i bund med  organiseringen 😅 Første trin i i Organized-processen er netop at gå i dybden  ved at finde alle dine krea-ting frem! Det lyder måske overskueligt, men vi ser det mere som en opdagelsesrejse – hvor mange  krea-sager gemmer der sig mon i alle afkrogene af hjemmet?

Når alle tingene ligger fremme, er det tid til at sortere. Åh, det kan være svært! En gammel tube maling, som er tørret helt ind, er nem at skille sig af med. Men måske har dine børn også gemt noget gavepapir, som de virkelig synes er flot, men som du godt ved, de aldrig får brugt. Eller de har et halvfærdigt, hjemmestrikket halstørklæde liggende, som du også godt ved, de aldrig bliver færdige med. Selvfølgelig skal du ikke slukke dine børns drømme, men de har også brug for overblik og for at få afsluttet gamle projekter. 

Tag en dyb indånding og skaf dig af med de ting, som ingen har tænkt siden de blev lagt væk i sin tid 🙏

Næste trin handler om at sortere og inddele tingene i kategorier. Det gør det nemmere at rydde op, når dine ting er opbevaret i velovervejede kategorier. 

Det store spørgsmål er – skal f.eks. glimmer, perler og fjer have hver sin kategori? Og skal perler inddeles efter farve eller efter størrelse? Svaret finder du hos dig selv – for det er dig, der ved, hvordan tingene oftest bliver brugt. Vælg dine kategorier med omhu – det er nemlig et vigtigt forarbejde, hvis dine systemer skal holde.

Trin 2: Skab zoner og vælg bedre opbevaring til dine krea ting

Nu er det tid til at  tage et kritisk blik på din nuværende opbevaringsløsning. Kan det ikke gøres bedre? I Team Organized er vi kæmpe fortalere for skræddersyede opbevaringsløsninger, for der er jo ikke andre, der har lige præcis de samme ting som dig – så hvorfor skulle én løsning passe til os alle? 🤔

Vi har her samlet vores favoritter til opbevaring af krea-sager:

Opbevaringsløsninger med rum

Måske består dine kreasager af mange små dele (som virkelig let kan komme på afveje!), f.eks. perler eller klodser. Brug Asta – det skønneste skuffedarium i plast til at få styr på de små dele. Du kan få Asta med mellem 1 og 4 skuffer i forskellige størrelser, og fordi hun er lavet i gennemsigtig plast, er du garanteret overblik og overskuelighed! 👀

Er du mere til en opbevaringskasse, der har lidt højde, kan du også hilse på Fernanda – kreakassen, en skøn pige med masser af skuffer. Her kan både limstift, sytråd og piberensere bo trygt og godt 🧵

Opbevaringsløsninger med låg

Har du brug for endnu mindre rum – måske til de helt små perler, hvis der bor en lille smykkefabrik hjemme hos dig – så er Frida – systemkassen løsningen for dig 💍

Åben opbevaring

Det helt overordnede overblik er Alberte genial til at skabe. Hun er en opbevaringskasse, som du kan få i hele 21  forskellige størrelser – så der er helt garanteret én, der passer, uanset om det er tekstiler, karton eller pap, Alberte skal holde styr på 📜✂️

Vores skønne Sabina – Turntable med rum er genial til opbevaring af krea-sager, fordi du bare kan give hende en svingom, og så er ingen af dine materialer langt væk. Hun kan både stå på dit skrivebord eller gemmes væk i et skab, når der ikke lige er gang i projekterne ✨

Husk at oprette zoner til opbevaring, f.eks. et bestemt skab, eller et afsnit af en reol. Klare zoner i hjemmet er vigtige, fordi de også hjælper med at gøre oprydning nemmere, og på den måde skaber ro for hovedet. Skrivebordet eller arbejdsbordet bliver på den måde en “aktiv” zone, hvor man kan give sine krea-projekter vinger, mens skabe og reoler er “passive” zoner, hvor krea-tingene kan bo, når projekterne er sat på pause. 

Trin 3. Giv dine ting labels og sæt dem på plads 💁‍♀️

Du har nu fået ryddet ud, og de krea-ting, der er tilbage, er dem du faktisk kommer til at bruge. Fedt! Ros lige dig selv – det er stærkt gået! Du har også valgt de opbevaringsløsninger, de nu skal til at bo i, og hvordan sørger man så for at alting ikke bare vender tilbage til kaos?

Labels er svaret! Labels er altid svaret, når du gerne vil skabe orden, der varer ved. Vi er kæmpe fans af labels, særligt dem du selv kan skrive på. Så kan du nemlig skabe lige de kategorier, som du har brug for! ✅

De skønne Cecilie-etiketter er selvklæbende, og du kan skrive eller tegne på dem, så det bliver nemt for dig selv og de mindste at finde det, I leder efter. Du kan også bruge vores helt egne Simply Organized blanke labels, som du finder i både en rund og kvadratisk version.

Er du klar til at tage på organiseringseventyr?

Er du klar til at gå til den og få organiseret krea-materialerne én gang for alle? Du finder alle de produkter, du skal bruge til projektet, i vores shop 🗃️

Besøg shoppen