Søg efter produkter
close

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser & Vilkår
Levering
Betaling
Returnering & Fortrydelsesret
Reklamation
Persondata

Handelsbetingelser & Vilkår

Nedenfor kan du finde generelle vilkår for handel med Organized. Betingelserne gælder for websitet www.www.simplyorganized.dk, de services, der tilbydes og de produkter, der kan købes via websitet. Ved at bruge websitet eller gennemføre et køb, accepterer du disse vilkår og indvilger i at være bundet af dem. Vi opfordrer til, at du læser dem grundigt igennem, inden du gennemfører et køb.

Virksomhedsoplysninger
Organized Aps.
CVR nr.:41941944

Adresse:
Vallensbækvej 24
2605 Brøndby

E-mail: [email protected]
Tlf: +45 53 53 86 05

1. Levering

1.1 Hos Organized afsendes ordren indenfor 0 til 5  hverdage.

1.2 Hos Organized tilbyder vi en række forskellige leveringsmuligheder afhængigt af din placering: Hjemmelevering, parcel butikker, og forretningslevering. Vi bruger GLS som leverings firmaer . Du vil blive bedt om at vælge en leveringsmetode under checkout.

1.3 Ved gennemført ordre, vil du modtage en bekræftelse pr. mail. Så det er vigtigt med korrekt e-mail adresse. Når din ordre er pakket, vil du modtage en mail med et track and trace nummer, så du altid kan følge din ordre.

1.4 Vi leverer indenfor Danmarks grænser samt Grønland, Færøerne og til udlandet. Vi gør alt, hvad vi kan for at få bestillinger, der er lavet inden kl. 12.00 på hverdage af sted samme dag. Ved udsalg, ferie og lignende, kan leveringstiden dog være længere.

1.5 Alle ordrer skal kontrolleres ved modtagelsen. Såfremt der er sket fragtskade, skal der straks gøres indsigelse herfor.

Afhentning hos pakkeshop

1.6 Hvis du ikke afhenter din pakke ved pakkeshop inden henlæggelses fristen udløber, og pakken herefter returneres til os, vil vi meget gerne fremsende din pakke til dig igen – dette dog mod betaling af fragtomkostningerne. Det samme gælder, hvis du er kommet til at oplyse en forkert adresse. www.simplyorganized.dk er ikke ansvarlig for at varerne kommer frem, hvis de er afsendt til en forkert oplyst adresse. Organized sender som pakkepost og derved kan vi spore din pakke ved et track and trace nummer. www.simplyorganized.dk kan endvidere ikke drages til ansvar for forsinkelser hos kurreren.

Forsendelse som brev i Danmark

1.7 Hos Organized tilbyder vi IKKE afsendelse med brev i Danmark. Alle vores produkter bliver sendt som pakkepost med Track and Trace.

Forsendelse med brev til udlandet

1.8 Skal din pakke sendes til udlandet med brev, skal du være opmærksom på, at det er uden forsikring og at pakken max. må veje 2 kg. Da den ikke er forsikret, er der heller ikke mulighed for at få track and trace på pakken.

Afhentning hos Organized.

1.9 Har du valgt at afhente dine varer på vores lager i Hellerup, bedes du kontakte os for nærmere aftale. Det er ikke muligt at se eller købe varerne på adressen (medmindre det er aftalt på forhånd) Der vil endvidere kun være afhentning af forudbestilte varer. www.simplyorganized.dk er KUN en online shop og har ingen faste åbningstider. Det er derfor ikke muligt at afhente i weekender samt ferie- og helligdage. Når din ordre er pakket vil du modtage en mail om, at din ordre er klar til afhentning.

Vigtigt: Ring ALTID til os inden du afhenter – ellers kan du risikere at komme til en lukket dør, da vi ikke altid er på kontoret.

Afhentning kan ske på nedestående adresse med forudgående aftale:

Organized Aps.
Vallensbækvej 24
2605 Brøndby

Mandag – torsdag i tidsrummet kl. 8.30 – 15.30
Fredag fra kl. 8.30 – 15.00.

Toldoplysninger, afgifter og momsrefusion

1.10 Ved levering i et andet land udenfor EU kan der komme told og afgifter. Disse udgifter skal du selv afholde. Toldreglerne er forskellige afhængig af, hvilket land du bestiller fra, så kontakt toldmyndighederne inden bestilling så du kender proceduren.

Ved momsrefusion kan der gå fra 0-20 hverdage (14+14 dage) fra vi fremsender dine varer og før refunderede penge kan ses på din konto (helt op til 45 dage ved brug af Mastercard, Visa, m.v.). Vi udbetaler penge hver gang vores bogholder er i huset.

EU: ingen told
Udenfor EU: Kontakt lokale toldmyndighederne

2. Betaling

2.1 Hos www.www.simplyorganized.dk kan du betale med følgende kort :

Visa Dankort
Mastercard

2.2 Alle priser opgivet på sitet er inklusiv moms

2.3 Hos www.www.simplyorganized.dk bliver beløbet du har handlet for trukket af din konto efter afsendelse af din pakke

3. Returnering

3.1 Hos Organized har du 14 dages fuld retur ret og penge tilbage på alle varer.

3.2 Ved returnering skal varen være i samme stand, som da du modtog den – dvs. i ubrugt stand, i original emballage og med mærker på. Varen pakkes forsvarligt ind, så den ikke bliver beskadiget under retur transporten. Ses der tegn på, at mærkaterne på varen har været forsøgt fjernet eller helt er fjernet, anses varen som værende taget i brug og kan derfor ikke byttes eller returneres. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varer, og dette sker på egen risiko.

3.3 Ved returnering skal du udfylde retursedlen og lægge en med din returpakke  – find din returseddel her

3.4 Når vi modtager din returpakke, tilbagebetaler vi beløbet til kreditkortet, der er brugt til købet inden for 10 arbejdsdage. Bemærk at nogle lokale banker kan tage længere tid til behandling af tilbagebetalt betaling

3.5 Dine returvarer SKAL sendes retur til adressen:

Organized Aps,
Vallensbækvej 24
2605 Brøndby

4. Fortrydelsesret

Som kunde kan du som hidtil IKKE længere fortryde et køb ved blot at undlade at modtage pakken, eller ved at undlade at afhente pakken i den valgte pakkeshop eller på posthuset. Kommer varen retur til Organized vil vi kontakte dig med henblik på at få afklaret om du ønsker den givne vare. Fortryder du købet skal du selv stå for denne omkostning. Dette gælder også hvis du selv returnerer varen. Har du fortrudt et køb og ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du inden for de første 14 dage efter modtagelse af varen, give os besked om, at du fortryder dit køb. Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere varen til os. Det er kunden, som har bevisbyrden for, at fortrydelses er meddelt rettidigt inden for fristen på de 14 dage. Fortrydelsesretten er gældende fra den dag, ordren leveres. Hvis den 14. dag er en lørdag, søndag eller helligdag, udløber fristen den efterfølgende hverdag.

5. Reklamation

5.1 Hvis en pakke ser beskadiget ud, så nægt modtagelse. Hvis du alligevel har taget imod den, har du 2 dage fra du modtager pakken til at klage til os. Send billeder af både kasse, pakkelabel, emballage og indhold.

5.2 Hvis der mod forventning opstår skader under forsendelsen af dine varer, eller hvis du opdager, at en vare er behæftet med fejl, når du modtager den, fixer vi det uden omkostninger for dig. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig. Du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis du har opdaget en mangel, send da et billede på mail incl. en beskrivelse af problemet til Sabina på [email protected]. Send ikke varer retur uden først at have kontaktet os. I rigtig mange tilfælde er det ikke nødvendigt at sende retur, blot vi modtager et billede af skaden.

5.3 Reklamationer skal foretages skriftligt pr. mail. Da vi ikke kan se gennem telefonen 🙂 er det svært at gøre noget ved en reklamation over telefonen, derfor spar tid og send os en mail med billeder af skaden. Vi svarer tilbage i løbet af max 1 hverdag. Skriv gerne i den mail, hvad du selv kunne tænke dig. Ny vare, afslag i pris eller andet.

5.4 Det er dig, der skal bevise, hvor og hvornår du har købt varen, og hvad du har betalt for den. Gem derfor din kvittering i mindst de to år, hvor reklamationsretten gælder.. Se evt. – forbrug.dk – for yderligere information

6. Persondata

6.1 Vi indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos www.simplyorganized.dk. Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser. Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.

6.2 Hvis du ønsker at købe og modtage et produkt fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services.

6.3 Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og betalingsoplysninger.

www.www.simplyorganized.dk indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende: 

  • Besøger vores website
  • Gennefører et køb af vores produkter
  • Tilmelder dig vores nyhedsbrev
  • Sender os spørgsmål, reklamationer eller feedback

Den dataansvarlige

6.4 Den dataansvarlige for indsamling, behandling og anvendelse af dine personoplysninger på www.simplyorganized.dk er:
Organized Aps,
Vallensbækvej 24
2605 Brøndby.

Behandlingsgrundlag og formål

6.5 Dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere det produkt, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leveringsbekræftelse.

6.6 Når du betaler for dit produkt indsamler vi dit navn, dine kortdata og IP-adresse. De oplysninger, der indsamles i forbindelse med betalingstransaktionen, anvendes og gemmes kun til betalingsafvikling og opfyldelse af den indgåede aftale.

6.7 Hvis du under registreringsprocessen eller på vores hjemmeside har givet os dit samtykke hertil, bruger vi din e-mailadresse til udsendelse af et nyhedsbrev. Du kan til enhver tid til- og afmelde dig nyhedsbrevet. Alle nyhedsbreve indeholder også et link til afmelding. Hvis behandling af persondata er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at tilbagekalde samtykket.

6.8 Hvis du ikke ønsker at opgive de persondata, som er påkrævet for at gennemføre et køb af et produkt, vil du desværre ikke have mulighed for at købe produkter af os på vores hjemmeside.

6.9 Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 5 år efter, at du har modtaget din vare.

Andre modtagere af personoplysninger

6.10 Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande

6.11 Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. GLS med henblik på levering af dine indkøb.

6.12 Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Dine rettigheder

6.13 Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til at anmode os om følgende:

  1. At få adgang til og få rettet/ændret dine persondata
  2. At få slettet persondata

6.14 Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed.

6.15 Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse [email protected]