Reklamation
Hvis en pakke ser beskadiget ud, så nægt modtagelse og kontakt os på [email protected]. Hvis du alligevel har taget imod den, har du 2 dage fra du modtager pakken til at klage til os. Send billeder af både kasse, pakkelabel, emballage og indhold på email til [email protected].
Hvis der mod forventning opstår skader under forsendelsen af dine varer, eller hvis du opdager, at en vare er behæftet med fejl, når du modtager den, retter vi fejlen uden omkostninger for dig. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette er afhængig af at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig. Hvis du har opdaget en mangel, send da et billede på mail inkl. en beskrivelse af problemet på [email protected]. Send ikke varer retur uden først at have kontaktet os. I mange tilfælde er det ikke nødvendigt at sende retur, blot vi modtager et billede af skaden.
Reklamationer skal foretages skriftligt pr. mail. Da vi ikke kan se gennem telefonen 🙂 er det svært at gøre noget ved en reklamation over telefonen, derfor spar tid og send os en mail på [email protected] med billeder af skaden. Skriv gerne i den mail, hvad du selv kunne tænke dig: Ny vare, afslag i pris eller andet.
Det er dig, der skal bevise, hvor og hvornår du har købt varen, og hvad du har betalt for den. Gem derfor din kvittering i mindst de to år, hvor reklamationsretten gælder. Se evt. – forbrug.dk – for yderligere information.
Fortrydelsesret
Som kunde kan du ikke fortryde et køb ved blot at undlade at modtage pakken, eller ved at undlade at afhente pakken i den valgte pakkeshop eller på posthuset. Kommer varen retur til Organized, vil vi kontakte dig med henblik på at få afklaret, om du ønsker den givne vare. Hvis du ønsker at modtage varen, skal du selv betale omkostningerne i forbindelse med at vi sender varen til dig igen.
Har du fortrudt et køb og ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du inden for de første 14 dage efter modtagelse af varen, give os besked om, at du fortryder dit køb. Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere varen til os. Det er kunden, som har bevisbyrden for, at fortrydelsen er meddelt rettidigt inden for fristen på de 14 dage. Fortrydelsesretten er gældende fra den dag, ordren leveres. Hvis den 14. dag er en lørdag, søndag eller helligdag, udløber fristen den efterfølgende hverdag.
Returnering
Er din vare ikke beskadiget, men ønsker du at returnere den, skal du følge vores returpolitik som du kan læse her. Hos Organized har du 14 dages fuld returret. I forbindelse med julen 2024 har du forlænget returret indtil den 24. marts 2025.
Ved returnering skal varen være i samme stand, som da du modtog den – dvs. i ubrugt stand, i original emballage og med mærker på. Varen pakkes forsvarligt ind, så den ikke bliver beskadiget under returtransporten. Ses der tegn på, at mærkaterne på varen har været forsøgt fjernet eller helt er fjernet, anses varen som værende taget i brug og kan derfor ikke byttes eller returneres. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varer, og dette sker på egen risiko. Du får ikke evt. fragtomkostninger refunderet.
Ved returnering skal du udfylde retursedlen og lægge en med din returpakke.
Log ind på returportalen og find din returseddel her.
Når vi modtager din returpakke, tilbagebetaler vi beløbet til kreditkortet, der er brugt til købet inden for 10 arbejdsdage. Bemærk at nogle lokale banker kan tage længere tid til behandling af tilbagebetalt betaling.
Dine returvarer SKAL sendes retur til adressen:
Organized Aps,
Vallensbækvej 24
2605 Brøndby