Søg efter produkter
close

Line // køkken på Gråbrødretorv

I hjertet af København bor Line i den hyggeligste lejlighed på Gråbrødretorv. Lejligheden er Lines frirum i et travlt arbejdsliv. Line rejser utrolig meget i forbindelse med hendes arbejde, og det er derfor vigtigt for hende, at have et fristed, som hun kan kalde ‘hjem’.

Da hun købte lejligheden for et lille års tid siden, var det første, hun gjorde, at installere et nyt køkken. Men som alle andre, der bor i København ved, så er plads ikke det, som man har mest af. Selvom Line har fået et utroligt smukt køkken i flotte nordiske farver, så savner hun systemer, der gør det nemt, når veninderne er på besøg, og de sammen står i køkkenet og kokkererer og nyder et godt glas vin. Derfor ringede hun til Organized. 

Hvem

Line, slut 20'erne, konsulent ved Mckinsey 🧑🏽‍💻

Hvad

Hyggeligt lille køkken 👩🏽‍🍳

Hvor

I hjertet af København 🏡

Decluttering

Ligesom os i Organized elsker Line systemer og struktur. For Line er det vigtigt at kunne være på autopilot, når hun endelig er hjemme. Hun ønsker, at hun ikke behøver at rode skufferne igennem for at finde den rigtige grydeske eller mose sig igennem skuffen med madvare.

I det hele taget drømmer Line om følelsen af mere plads, og det er en udfordring, som Organized gerne vil hjælpe med. Det første vi gør er at declutter alle skuffer skabe. Vi er altså nødt til at tage alt ud for at finde ud af:

  1. Er der ting, der er unødvendigt mange af.
  2. Bruger Line faktisk alle tingene.

Vi har selvfølgelig aftalt nogle retningslinjer sammen med Line, inden vi går i gang. Line fortæller os derfor på forhånd, hvordan hun bruger sit køkken, så vi har et udgangspunkt for declutteringen.

Kategorisering og zoner

Efter vi har sorteret i alle Lines skuffer og skabe, er det vigtigt at få kategoriseret alle hendes ting. Kategorisering er et vigtigt led i at optimere pladsen. For uden at have defineret, hvilken kategori, hver ting hører til, er det umuligt for os at skabe zoner i køkkenet. Zonerne er nemlig det, der optimerer pladsen. Vi sørger derfor for, at de ting, som Line bruger samtidigt, rent faktisk ligger sammen. Det gør det nemlig nemmere at bevæge sig rundt i køkkenet, som en slags dans, hvor man blot skal udfører de rette dansetrin – et voila så har du en banankage!

Når alting har et “hjem”, så kan man nemt følge med i, hvor meget eller hvor lidt du har af den givne ting. Det kan være fødevarer men også vinoplukkere – og nej, man behøver ikke fem vinoplukkere – eller gør man? 😜

Line fortæller os, at noget af det, hun nyder allermest om morgen, er kaffe/the – hvem kender ikke den følelse ☕️ 😴  Desuden er det vigtigt for hende at have bedre overblik over hendes fødevare og generelt hendes køkkenudstyr. På trods af, at Line helt intuitivt faktisk allerede har tænkt i zoner og samlet husholdningsartikler, fødevare, tagtøj og køkkenudstyr, så er det svært at et skabe overblik over, hvad der egentligt gemmer sig i skufferne.

De zoner vi tager udgangspunkt i er derfor:

  1. kaffe/the station
  2. Fødevarer
  3. Husholding

Opbevaringsprodukter

Contain, contain, contain! Vi kan ikke sige det nok gange. Udover kategorisering og zoner er det vigtigste punkt OPBEVARINGSPRODUKTER for uden at give dine produkter et hjem indenfor en zone kommer den ofte på afveje. Hos Line introducerer vi  løsninger til opbevaringen, så alt i skabe og skuffer nu får pladser, stod ordentligt og var optimeret. Vi rydder køkkenbordet for at skabe mere bordplads og ro for øjet. Organiseringen kombineret med to hylder over vasken gør køkkenet langt mere ryddeligt og samtidig mere personligt.

Køleskab… Åhh… det Køleskab

Køleskabet ligner nok de fleste andres: På hylderne er varer stablet mere eller mindre tilfældigt ovenpå hinanden alt efter, hvor der lige er plads. Køleskabet mangler overblik. Organized introducerer nye opbevaringsprodukter, så bådehøjden og dybden på hver hylde udnyttes meget bedre. Hyldernes zone-inddeling efter varekategori giver Line et bedre overblik over varerne. Se resultatet her